Safetic dokumentácia 1.9 Help

Ako vytvoriť a nastaviť samoplatcu - SZČO

SZČO (samostatne zárobkovo činná osoba / živnostník) môže byť v systéme Safetic evidovaná dvoma spôsobmi.

  1. Prvý spôsob je ten, že každého živnostníka vytvoríte ako samostatného nového klienta (1). Následne ale musíte v klientovi vytvoriť zamestnanca. Tento spôsob je vhodný najmä vtedy, ak daný živnostník zamestnáva ďalších ľudí a je potrebné ich evidovať samostatne.

  2. Druhý spôsob je ten, že si vytvoríte nového klienta s názvom SZČO a v rámci položky Zamestnanci budete pridávať konkrétne fyzické osoby. Tento prípad je vhodný najmä vtedy ak sa jedná o fyzické osoby - živnostníkov, ktorí pod sebou nezamestnávajú iné ďalšie fyzické osoby.

POSTUP:

(1) V hornom menu kliknite na položku Klienti.

(2) V pravom hornom rohu kliknite na tlačidlo NOVÝ KLIENT. Následne buď vytvoríte jedného klienta SZČO, pod ktorého budete priraďovať všetkých živnostníkov, alebo každého jedného živnostníka budete vytvárať ako nového klienta. V tomto prípade však bude potrebné vo vytvorenom klientovi ešte vytvoriť zamestnanca.

(3) Keďže sa jedná o živnostníkov – samoplatcov, je potrebné aby ste si v časti Nastavenie klienta aktivovali reštart štúdia na Schvaľovať.

Vytvorenie SZČO
Vytvorenie SZČO

(4) V horizontálnom menu vyberte položku ŠTÚDIUM.

(5) V tabuľke NASTAVENIE ŠTÚDIA. V časti Reštart štúdia prepnite prepínač na Schvaľovať. Pole Auto – Reštart slúži na to, že ak povolíte opakované štúdium, pri vstupe živnostníka do školenia sa automaticky reštartuje školenie a začne sa započítavať nové. Zároveň zadajte e-mailovú adresu v poli E-mail pre reštarty, na ktorú vám budú chodiť upozornenia, že konkrétna osoba žiada o reštart štúdia v prípade opakovaných školení. Ak vám daná osoba zaplatí faktúru za školenie, môžete jej povoliť reštart štúdia (6).

Nastavenie SZČO
Nastavenie SZČO

Súvisiace odkazy:

Last modified: 13 februára 2025