Safetic dokumentácia 1.9 Help

Nastavenie portálu

Administrátor má k dispozícii možnosť nastaviť parametre celého vzdelávacieho portálu v časti Nastavenie portálu. Ide primárne o jednorazové/úvodné nastavenia, ktoré sa týkajú základných informácií o vzdelávacom portáli či základným kontaktých údajov (používateľa systému).

Portálové nastavenia sú rozdelené do samostatných kariet.

Nastavenie portálu
Nastavenie portálu

Základné údaje

V tejto karte sú uvedené základné informácie a fakturačné údaje používateľa systému/školiacej firmy.

Údaje sú nepovinné, ich vyplnenie je na rozhodnutí administrátora.

Užitočná je položka E-maily pre reporting – ide o emailovú adresu (môže byť viac e-malilových adries oddelených čiarkou), na ktorú sú automaticky odosielané mesačné reporty o vystavených certifikátoch, chýbajúcich certifikátoch alebo čoskoro vyexspirovaných certifikátoch za všetkých klientov.

Informácie a kontakty

Informácie o portáli sú údaje, ktoré sa zobrazujú na úvodnej strane pri prihlasovaní do vzdelávacieho systému. Štandardne sa v tejto časti uvádza napr. číslo oprávnenia NIP, prípadne doplňujúce informácie o vzdelávacom portáli a pod.

Časť Kontakty slúži na uvedenie kontaktných údaje prevádzkovateľa vzdelávacieho systému, prípadne kontakty na jednotlivých lektorov alebo technickú podporu. Údaje sa taktiež zobrazujú na úvodnej strane pri prihlasovaní do vzdelávacieho systému.

Informácie a kontakty
Informácie a kontakty

E-maily a pripomienky

Táto časť je jedna z najdôležitejších, pretože pripomienky zabezpečia, aby zamestnanci klienta dostali včas upozornenie o školeniach, ktoré majú absolvovať. Nachádza sa tu viacero kariet, pričom nad kartami je ešte časť Inštrukcie pre zamestnancov, kde je text, ktorý spresňuje postup, kto vytlačí certifikát a kam ho odovzdá (je potrebné prispôsobiť daný proces pre každého klienta individuálne).

Zoznam kariet a informácie na nich:

  • Hlavný e-mail – e-mail, ktorý je potrebné poslať ako prvý (obsahuje prístupové údaje a ďalšie potrebné informácie)

  • Certifikáty – e-mail, ktorý sa pošle po úspešnom absolvovaní školenia a zisku certifikátu

  • Nastavenie pripomienok (predvolená karta na obrázku nižšie)

  • Pripomienka – v jeden deň sa pošle len jedna pripomienka zamestnancovi, pričom sa do mailu pripomienky pridajú všetky školenia, ak vyhovujú podmienkam na rozposlanie pripomienky. Nasledujúce karty nie sú samostatné e-maily, ale len časť e-mailu, ktorý sa vloží do mailu Pripomienka:

    • Školenie (neštudované)

    • Školenie (pred exspiráciou)

    • Školenie (už exspirované)

Nastavenie pripomienok

Nastavenie, ktoré si zvolíte v tejto časti (Nastavenie portálu) bude slúžiť ako šablóna pre každého nového klienta, ktorého pridáte. Je možné ich v každom klientovi ešte následne upraviť a prispôsobiť pre každého klienta individuálne nastavenie.

Pripomienky sú rozdelené do 3 skupín:

  • Neštudované - školenie je priradené zamestnancovi prvý krát, ešte ho neštudoval v minulosti

  • Pred exspiráciou - školenie už študoval, končí platnosť školenia, je nutné ho absolvovať znova

  • Už exspirované – školenie zamestnanec nestihol absolvovať v požadovanom termíne, skončila platnosť školenia (v tomto prípade hrozí v prípade kontroly pokuta)

Pre každý typ, je možné nastaviť ešte špeciálny parameter pre pripomienky:

  • Neštudované – možnosť nastaviť, aby sa pripomienky posielali až po zaslaní Hlavného mailu zamestnancom (v takom prípade je aktívna voľba NIE)

  • Pred exspiráciou – je možné nastaviť, koľko vopred aktivovať posielanie pripomienok (ak chcete nastaviť viac ako 30 dní, je nutné vybrať niektorý deň v týždni)

  • Už exspirované – predvolené nastavenie je posielať pripomienky 60 dní po exspirácii, aby sa pripomienky neposielali trvale (ak niekto nereaguje na cca. 25 pripomienok, tak bude ignorovať aj ďalšie pripomienky a tým pádom by sa posielali síce trvale, ale bez efektu)

Prednastavenie pripomienok
Prednastavenie pripomienok

Blokované e-maily

Systém z dôvodu reputačného rizika automaticky blokuje nedoručené emaily. V praxi to znamená, že ak bol z nejakého dôvodu nedoručený email, nie je viac možné na túto emailovú adresu odosielať notifikácie (pripomienky, email s prihlasovacími údajmi,...).

Emaily môžu byť nedoručené z rôznych dôvodov, napr. neexistujúca alebo chybná emailová adresa, plná emailová schránka, firewall klienta a pod.

Po nedoručení je email automaticky zablokovaný na 6 mesiacov od posledného nedoručenia.

K dispozícii má administrátor zoznamov všetkých blokovaných emailových adries ako aj štatistiku nedoručenia za jednotlivé mesiace. Taktiež je dostupná možnosť stiahnuť históriu všetkých odoslaných emailov.

Odblokovanie e-mailu

Každú emailovú adresu používateľa si má možnosť administrátor skontrolovať, v prípade, že je email blokovaný, je možné email manuálne odblokovať, a to zadaním emailovej adresy a kliknutím na SKONTROLOVAŤ a následne aj ODBLOKOVAŤ.

Odblokovanie e-mailu
Odblokovanie e-mailu

História e-mailov

História odoslaných emailov sa zobrazuje za obdobie posledných 6 mesiacov, prehľad sa dá stiahnuť jednoducho v excel súbore a ďalej vyfiltrovať podľa jednotlivých klientov.

Personalizácia

Môžu nastať situácie, v ktorých štandardné študijné materiály nepostačujú. Klient napr. z dôvodu úpravy legislatívy potrebuje doplniť štandardné školenia o špecifický študijný obsah. Na to slúži práve personalizácia kurzov, resp. personalizované kapitoly.

Personalizované kapitoly sa dajú vytvoriť na viacerých úrovniach pričom sa uplatňuje kaskádovitý princíp:

  • Systémové kapitoly – zobrazia sa všetkým klientom

  • Firemné kapitoly – zobrazia sa všetkým zamestnancom klienta

  • Kapitoly pre prevádzku – zobrazia sa všetkým zamestnancom danej prevádzky

  • Kapitoly pre zamestnanca – zobrazia sa len konkrétnemu zamestnancovi

Pri nastavení portálu ide práve o systémové kapitoly = personalizácia sa prejaví na úrovni všetkých klientov.

Vytvorenie personalizovaných kapitol, doplnkových konfigurácií a nahranie dokumentov na úrovni portálu je zhodné s postupom za jednotlivých klientov popísané pri Personalizácii za klienta.

Last modified: 13 februára 2025