E-maily a pripomienky
Pre bezproblémový priebeh vzdelávania zamestnancov je kľúčové správne nastavenie notifikačných emailov a pripomienok.
Jednoducho povedané, ak zamestnanec nedostane prihlasovacie údaje a pokyny k preškoleniu, nemôže školenie absolvovať.
Taktiež jednou z výhod e-learningového vzdelávania je bez pochýb automatické sledovanie termínov školení a platnosti certifikátov zamestnancov, z tohto dôvodu je nevyhnutné správne nastavenie odosielania pripomienok.
Samotný text inštrukcie
, notifikačných emailov
či pripomienok
administrátor nastavuje za celého klienta, týka sa tak všetkých zamestnancov a všetkých školení bez ohľadu na pridelenú prevádzku.
Inštrukcie pre zamestnancov
Ide o informáciu alebo pokyn pre zamestnanca, čo je potrebné vykonať s vystaveným certifikátom (záznamom) po úspešnom absolvovaní školenia (podpísať, odovzdať, poslať kópiu, scan a pod.).
Inštrukcia sa zobrazuje zamestnancovi:
v notifikačných emailoch pomocou zástupnej značky #emp_instructions#
na záver školenia po ukončení štúdia; ne/zobrazovanie je možné zmeniť v Doplnkovej konfigurácii za školenie
Systém automaticky ponúka administrátorovi vzorový text, ktorý vie jednoducho upraviť podľa potreby kliknutím na UPRAVIŤ
.
E-maily a Pripomienky pre zamestnancov
V časti E-maily a Pripomienky pre zamestnancov
administrátor nastavuje:
text notifikačného e-mailu s prihlasovacími údajmi, základnými inštrukciami, linkami pre jednotlivé školenia
text notifikačného e-mailu so záznamom po úspešnom ukončení štúdia (v prípade, že je funkcia odosielania certifikátu zapnutá)
zapnutie/vypnutie odosielania pripomienok, intervaly odosielania
texty pripomienok
Systém ponúka šesť rôznych preddefinovaných šablón e-mailov, ktoré možno zaslať zamestnancom klientov v rôznych situáciách. Každú šablónu možno upraviť podľa vlastných požiadaviek. To znamená, že pre každého klienta existuje možnosť nastaviť personalizované texty.
Hlavný e-mail
Hlavný email obsahuje základné informácie pre zamestnanca – čo, kde, ako. Ide o "uvítací" e-mail pre zamestnanca.
Hlavný notifikačný email by mal byť jasný a stručný a mal by obsahovať základné informácie - predovšetkým prihlasovacie údaje zamestnanca, ďalej informáciu ako sa prihlási do systému, aké školenie má absolvovať ideálne s odkazom na kliknutie a kontaktný údaj v prípade otázok.
Administrátor ma taktiež možnosť upraviť/nastaviť okrem textu e-mailu aj jeho predmet a formát.
V spodnej časti je ďalej k dispozícii tlačidlo Odoslať individuálny email
. Aby bolo možné email odoslať, je potrebné MYID konkrétneho zamestnanca a emailovú adresu, na ktorú sa má notifikačný email odoslať.
Administrátor má k dispozícii aj ďalšie dve tlačidlá na odoslanie prihlasovacích údajov (hlavného emailu), a to:
zamestnancom, ktorým prihlasovacie údaje ešte neboli odoslané
všetkým zamestnancom
Automatické odoslanie Hlavného e-mailu
Hlavný e-mail
je možné automaticky odoslať v deň nástupu zamestnanca do práce. Nejde o opakované odosielanie, ale jednorázové odoslanie. Každý zamestnanec môže mať rôzny dátum nástupu do práce a teda aj deň odoslania hlavného e-mailu sa môže pri každom zamestnancovi líšiť.
Pre automatické odoslanie je potrebné mať nastavené:
Zamestnanec musí mať nastavený dátum nástupu do práce. Tento dátum je možné zadať alebo upraviť na karte/profile zamestnanca.
Dátum nástupu do práce
je možné zadať aj priamo pri vytvorení zamestnanca alebo v importe zamestnancov.Klient, pod ktorým je zamestnanec vedený, musí mať v Nastaveniach pripomienok zapnuté
Odosielať hlavný e-mail v deň nástupu do práce
.
Certifikáty
Administrátor má možnosť upraviť/nastaviť text e-mailu, ktorý je zaslaný spolu s vygenerovaným certifikátom (záznamom) po úspešnom ukončení štúdia.
E-mail s certifikátom (záznamom) (v PDF formáte) je následne odoslaný na všetky relevantné e-mailové adresy, napr. zamestnanecovi a na HR odddlenie (záleží od nastavení).
Pripomienky
Jednou z výhod e-learningových školení je nastavenie automatického odosielania upozornení zamestnancom na potrebu preškolenia.
Nie ja tak potrebné sledovať platnosť jednotlivých školení zamestnancov, správnym nastavení pripomienok to systém spraví automaticky, keďže sledovanie a kontrola informácií o tom, ktorý zamestnanec už bol preškolený a ktorý ešte nie, sú pri veľkom počte zamestnancov náročné.
Periodicitu pripomienok si možno nastaviť pre tri typy školení:
školenia zatiaľ neštudované (novo pridelené školenia).
školenia pred exspiráciou (školenia minimálne raz absolvované a ešte stále platné),
školenia už exspirované (školenia minimálne raz absolvované, ale už neplatné),
Pre každého klienta je možné nastaviť rôznu periodicitu pripomienok.
Nastavenie pripomienok
Nato aby systém pripomienky odosielal, musí administrátor odosielanie pripomienok ZAPNÚŤ.
Ďalej administrátor vyberie, aký typ pripomienky má byť zahrnutý na odosielanie:
Školenia zatiaľ neštudované
Školenia pred exspiráciou
Školenia už exspirované
Je možné vybrať aj všetky typy pripomienok.
Interval
Dôležité je taktiež nastavenie intervalu v akom sa pripomienky majú odosielať. Pre každý typ pripominenky je možné nastaviť vlastný interval.
Každý typ pripomienok má svoje vlastné intervaly. Pripomienky pred exspiráciou
sú špecifické v tom, že je možné vybrať aj konkrétne dni pred exspiráciou (30 dní, 14 dní, atď.).
Pripomienky je možné odoslať aj okamžite mimo nastavený harmonogram (intervaly), a to kliknutím na ODOSLAŤ PRIPOMIENKY HNEĎ TERAZ
.
Obmedzenia pripomienok
Odosielať AJ vtedy, ak ešte nebol odoslaný "Hlavný e-mail" - toto nastavenie sa týka len školení, ktoré zatiaľ neboli študované
. Ak je hodnota nastavená na Nie, tak pripomienky pre tento typ školení sa budú zamestnancovi odosielať až keď mu bude odoslaný Hlavný e-mail
.
Kontrolovať v predstihu (dni) - toto nastavenie sa týka len školení pred exspiráciou
a ide o počet dní pred exspiráciou školenia, kedy systém začne odosielať pripomienky vo zvolených intervaloch.
Kontrolovať po exspirácii (dni) - toto nastavenie sa týka len školení už exspirovaných
a ide o počet dní po exspirácii školenia, kedy systém ešte odosiela pripomienky vo zvolených intervaloch.
Obsah pripomienok
Samotný text pripomienky sa nastavuje v časti Pripomienka
, pričom dôležitá je zástupná značka #training_states#. Cez túto zástupnú značku systém automaticky do textu pripomienky vloží odkazy na vstup školenia a tiež či ide o:
Školenia zatiaľ neštudované
Školenia pred expiráciou
Školenia po exspirácii
Podobne ako pri hlavnom e-maili má administrátor možnosť individuálneho odoslania pripomienky na zadanú emailovú adresu. Pri odosielaní je potrebné zadať aj počet dní resp. interval, v ktorom má systém stav školení skontrolovať.