Safetic dokumentácia 1.9 Help

Nástenka

Po prihlásení vidi manažér celkovú Nástenka za klienta, ktorá mu slúži ako praktický a rýchly prehľad o stave štúdia zamestnancov a obsahuje viaceré možnosti pre rýchlu akciu/voľbu.

Keď sa manažér prihlási do systému, tak vidí 3 základné časti systému a to:

  • Horné menu (horný panel)

  • Ľavé menu (bočný panel)

  • Nástenku

Nástenka pozostáva z týchto častí (prehľadov):

  • Neštudované školenia

  • Školenia pred exspiráciou

  • Školenia po exspirácii

  • Neodosielané pripomienky

  • Blokované e-mailové adresy

  • Reštart štúdia na schválenie

  • Vystavené certifikáty

  • Odoslané e-maily

  • Nedostatky

Nástenka
Nástenka

Horné menu (horný panel)

V hornom menu nájde manažér informácie týkajúce sa jeho manažmentu vzdelávania a jeho štúdia.

Horné menu je rozdelené následovne:

  • Nástenka

  • Katalóg školení

  • Študujem

  • Dokumenty

Horné menu
Horné menu

Nástenka (za klienta)

Po prihlásení manažér vidí vedľa Nástenky číslo celkovo chýbajúcich certifikátov (resp. chýbajúcich preškolení) za daného klienta. Kliknutím na tento odkaz sa stránka vždy vráti na základnú nástenku, kde sa nachádzajú informácie všetkých zamestnancov.

Katalóg školení

Katalóg školení ponúka manažérovi prehľad a zoznam všetkých prístupných školení ako aj školení, ktoré je možné využiť či už v rámci Safetic LMS alebo Fine LMS.

Viac informácií o nastavení školení nájdete tu.

Študujem

Pokiaľ boli manžérovy priradené školenia na študovanie, nájde ich tu.

Dokumenty

V odkaze Dokumenty sa môžu nachádzať dokumenty nahraté napríklad administrátorom alebo aj sám manažér si tam môže nahrať napríklad PDF svojho podpísaného certifikátu - táto možnosť je možná prostredníctvom menu Zamestnanci → Profil zamestnanca → Personalizácia → Pridanie dokumentov

Ľavé menu (bočný panel)

V rámci ľavého menu (bočný panel) má manažér k dispozícii manažment vzdelávania, pričom manažér má možnosť manažovať vzdelávanie zamestnancov vybratého klienta.

Menu sa skladá z nasledovných položiek:

  • Zamestnanci

  • Prevádzky / študijné skupiny

  • E-maily a pripomienky

  • Nástenka

  • Nápoveda / Návod

  • Podpora

Ľavé menu
Ľavé menu

Jednotlivé položky ľavého menu sú stručne popísané v nasledovných podkapitolách.

Logo firmy

Manažér má možnosť nahrať logo svojej spoločnosti pre lepšiu personalizáciu systému. Nahratie loga uľahčuje používanie systému napríklad tým, že aj pomocou loga vie manažér rýchlo identifikovať, ktorého klienta manažuje.

Pre nahratie Logo spoločnosti postačí kliknúť na tlačidlo Upraviť logo nad priestorom pre logo. Následne manažér jednoducho presunie súbor .jpg alebo .png do priestoru pre nahratie loga a v poslednom kroku logo oreže a dá uložiť.

Zamestnanci

Položka Zamestnanci je kľúčová v rámci manažmentu vzdelávania.

Manažérovi sa zobrazí celkový zoznam všetkých zamestnancov za daje spoločnosti (klienta).

Jednotlivé funkcie v rámci položky Zamestnanci sú samostatne popísané v časti Manažér → Zamestnanci.

Prevádzky / študijné skupiny

Manažérovi sa v tejto časti zobrazí celkový zoznam vytvorených prevádzok za vybratého klienta.

Jednotlivé funkcie v rámci položky Prevádzky sú samostatne popísané v časti Manažér → Prevádzky.

E-maily a pripomienky

Pre bezproblémový priebeh vzdelávania zamestnancov je kľúčové správne nastavenie notifikačných emailov a pripomienok.

Jednoducho povedané, ak zamestnanec nedostane prihlasovacie údaje a pokyny k preškoleniu, nemôže školenie absolvovať.

Taktiež jednou z výhod e-learningového vzdelávania je bez pochýb automatické sledovanie termínov školení a platnosti certifikátov zamestnancov. Z tohto dôvodu je nevyhnutné správne nastavenie odosielania pripomienok.

Samotný text inštrukcie, notifikačných emailov či pripomienok manažér nastavuje za celého klienta, týka sa tak všetkých zamestnancov a všetkých školení bez ohľadu na pridelenú prevádzku.

Nástenka (ľavé menu)

Tento odkaz vždy vráti manažéra na úvodnu stránku nástenky s informáciami o všetkých zamestnancoch. Toto nastavenie platí aj pre všetky prerozdelenia nástenky (neštudované, pred exspiráciou, po exspirácii, neodosielané pripomienky, blokované adresy, reštart štúdia, vystavené certifikáty, odoslané e-maily, nedostatky) – kde sa po kliknutí na položku otvorí okno s danými informáciami

Podrobnejší rozpis nástenky je rozpísaný nižšie.

Nápoveda / Návod

Kliknutím na toto tlačidlo sa zobrazí dokumentácia a návody vysvetľujúce používania tohto e-learningového systému.

Podpora

Neváhajte nás kontaktovať v prípade nejasností.

Pôvodná funkcionalita

Hľadáte funkcie odkazov predchádzajúceho menu? Väčšina funkcií je priamo v Nástenke, ale ak ste zvyknutý používať pôvodnú funkcionalitu, tak ju nájdete pod nástenkou. Napríklad, kto používal z bočného Menu odkaz Záznamy tento odkaz sa nevytratil, nachádza sa pod nástenkou (viď. priložený obrázok). Informácie tohto odkazu sú totožné s boxom Vystavené certifikáty.

Pôvodná funkcionalita
Pôvodná funkcionalita

Nástenka

Nástenka obsahuje boxy s prehľadmi, ktoré sú rozdelené nasledovne:

  • Neštudované školenia

  • Školenia pred exspiráciou

  • Školenia po exspirácii

  • Neodosielané pripomienky

  • Blokované e-mailové adresy

  • Reštart štúdia na schválenie

  • Vystavené certifikáty

  • Odoslané e-maily

  • Nedostatky

Tu sú dostupné Video návody Safetic - krátke inštruktážne videá rozdelené podľa jednotlivých tém, ktoré slúžia ako pomôcka pre manažérov.

Neštudované školenia

Táto časť nástenky zobrazuje manažérovi štatistiku o priradených ale zatiaľ študentom neštudovaných školeniach.

V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam zamestnancov spolu s nasledovnými údajmi:

  • názov školenia

  • dátum priradenia školenia

  • status či sa pripomienky ešte odosielajú alebo už sú po exspirácii

Ďalej je dostupná možnosť rýchleho odoslania hlavného e-mailu s prihlasovacími údajmi, odoslanie pripomienky a deaktivácia zamestnanca. Tieto funkcie tak môže manažér využiť ihneď bez nutnosti vstupu do profilu zamestnanca.

Neštudované školenia
Neštudované školenia

Je možné použiť filtre podľa:

  1. Školenia

  2. Stav školenia (neštudované, pred exspiráciou, po exspirácii)

  3. Stav odosielania (odosielané, neodosielané a prečo, presahujúce čas odosielania alebo vypnuté pripomienky)

Školenia pred exspiráciou

V tejto druhej časti nástenky nájdeme školenia, ktoré sú pred exspiráciou. To znamená, že zamestnanec už dané školenie vyštudoval a teraz je čas na opakované školenie. Pripomienky pre školenia pred exspiráciou sa odosielajú podľa nastavenia v portáli alebo v nastaveniach klienta v časti E-maily a pripomienky. Táto časť je jedna z najdôležitejších, pretože pripomienky zabezpečia, aby zamestnanci klienta dostali včas upozornenie o školeniach, ktoré majú absolvovať.

V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam zamestnancov spolu s nasledovnými údajmi:

  • názov školenia

  • počet dní do exspirácie školenia

  • status či sa pripomienky ešte odosielajú

Ďalej je dostupná možnosť rýchleho odoslania hlavného e-mailu s prihlasovacími údajmi, odoslanie pripomienky a deaktivácia zamestnanca. Tieto funkcie tak môže manažér využiť ihneď bez nutnosti vstupu do profilu zamestnanca.

Školenia pred exspiráciou
Školenia pred exspiráciou

Je možné použiť filtre podľa:

  1. Školenia

  2. Stav školenia (neštudované, pred exspiráciou, po exspirácii)

  3. Stav odosielania (odosielané, neodosielané a prečo, presahujúce čas odosielania alebo vypnuté pripomienky)

Školenia po exspirácii

V tejto časti nástenky sa zobrazujú školenia, ktoré sú už neplatné.
Systém zamestnancov upozorňuje aj na takéto školenia, ale aby sa pripomienky neposielali trvale, tak je v časti E-maily a pripomienky nastavené posielať pripomienky maximálne 60 dní po exspirácii (ak niekto nereaguje na cca. 25 pripomienok, tak bude ignorovať aj ďalšie pripomienky a tým pádom by trvalé odosielanie pripomienok zostalo bez efektu).

V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam zamestnancov spolu s nasledovnými údajmi:

  • názov školenia

  • počet dní po exspirácii školenia

  • status či sa pripomienky ešte odosielajú

Ďalej je dostupná možnosť rýchleho odoslania hlavného e-mailu s prihlasovacími údajmi, odoslanie pripomienky a deaktivácia zamestnanca. Tieto funkcie tak môže manažér využiť ihneď bez nutnosti vstupu do profilu zamestnanca.

Školenia po exspirácii
Školenia po exspirácii

Je možné použiť filtre podľa:

  1. Školenia

  2. Stav školenia (neštudované, pred exspiráciou, po exspirácii)

  3. Stav odosielania (odosielané, neodosielané a prečo, presahujúce čas odosielania alebo vypnuté pripomienky)

Neodosielané pripomienky

V nastaveniach klienta pod časťou E-maily a pripomienky je nastavené odosielanie pripomienok. Táto časť je jedna z najdôležitejších, pretože pripomienky zabezpečia, aby zamestnanci klienta dostali včas upozornenie o školeniach, ktoré majú absolvovať. Keď sa tento nastavený čas prekročí, pripomienky sa viac neodosielajú. Zoznam takýchto pripomienok je v prehľade Neodosielané pripomieky.

Môžu byť 2 dôvody kedy sú pripomienky neodosielané:

  1. Pripomienky sú vypnuté

  2. Pripomienka na školenie presahuje kontrolu (detailné parametre kontroly sú v časti E-maily a pripomienky).

Neodosielané pripomienky spadajú vo väčšine prípadov do 2 skupín:

  • Neštudované - školenie je priradené zamestnancovi prvý krát a ešte ho neštudoval v minulosti.

  • Exspirované – školenie zamestnanec nestihol absolvovať v požadovanom termíne, skončila platnosť školenia (v tomto prípade hrozí v prípade kontroly pokuta).

V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam zamestnancov spolu s nasledovnými údajmi:

  • názov školenia

  • počet dní do exspirácie školenia prípadne počet dní po exspirácii školenia

  • status, z akého dôvodu sa pripomienky neodosielajú

Ďalej je dostupná možnosť rýchleho odoslania hlavného e-mailu s prihlasovacími údajmi, odoslanie pripomienky a deaktivácia zamestnanca. Tieto funkcie tak môže manažér využiť ihneď bez nutnosti vstupu do profilu zamestnanca.

Neodosielané pripomienky
Neodosielané pripomienky

Je možné použiť filtre podľa:

  1. Školenia

  2. Stav školenia (neštudované, pred exspiráciou, po exspirácii)

  3. Dôvod neodosielania

Blokované e-mailové adresy

Táto tabuľka patrí k tým, ktoré si zaslúžia zvýšenú pozornosť. Je to preto, že blokovaná e-mailová adresa znamená, že zamestnanec nedostal e-mail s informáciami o školeniach. Treba skontrolovať či je e-mailová adresa správna, prípadne či nie sú blokované e-maily na strane klienta z domény safetic.sk alebo empiresystems.sk. Až následne je potrebné e-mailovú adresu odblokovať a znova odoslať hlavný e-mail, prípadne pripomienku.

Systém z dôvodu reputačného rizika automaticky blokuje nedoručené e-maily. V praxi to znamená, že ak bol z nejakého dôvodu nedoručený e-mail, nie je viac možné na túto e-mailovú adresu odosielať notifikácie (pripomienky, e-mail s prihlasovacími údajmi, ...).

E-maily môžu byť nedoručené z rôznych dôvodov, napr. neexistujúca alebo chybná emailová adresa, plná e-mailová schránka, firewall klienta a pod. Po druhom nedoručení v krátom čase je e-mail automaticky zablokovaný na 6 mesiacov od posledného nedoručenia. Manažér má k dispozícii zoznam o všetkých blokovaných e-mailových adries ako aj štatistiku nedoručenia za jednotlivé mesiace.

Adresy je možné odblokovať všetky naraz alebo každú individuálne. Každú e-mailovú adresu používateľa si má možnosť manažér skontrolovať. V prípade, že je e-mailová adresa blokovaná, je možné e-mailovú adresu manuálne odblokovať. Ak sa e-mailová adresa nenachádza v zozname blokovaných, tak manažér zadá emailovú adresu ručne a klikne na SKONTROLOVAŤ a následne aj ODBLOKOVAŤ.

Blokované e-mailové adresy
Blokované e-mailové adresy

V histórii odoslaných emailov si vie manažér okrem iného skontrolovať stav doručenia:

  • Doručený - e-mail bol doručený

  • Odoslaný - e-mail bol odoslaný, ale zatiaľ nie je informácia o úspešnom doručení

  • Nedoručený - e-mail nebol doručený a je vysoká pravdepodobnosť, že e-mailová adresa je alebo bude zablokovaná

Reštart štúdia na schválenie

Aj táto časť nástenky si zaslúži zvýšenú pozornosť. Nachádzajú sa tu zamestnanci čakajúcich na schválenie opätovného štúdia školenia (reštartu štúdia). Schvaľovanie reštartu štúdia sa týka len tých prípadov, ak má klient nastavené manuálne schvaľovanie opakovaných školení.

Reštart štúdia
Reštart štúdia

Vystavené certifikáty

Táto časť nástenky zobrazuje manažérovi štatistiku vystavených certifikátov za určité obdobie. Zjednodušene povedané zoznam zamestnancov, ktorí úspešne absolvovali pridelené školenie.

Údaje sa zobrazujú za aktuálny a predchádzajúci mesiac, taktiež súhrnne za celý rok alebo za celé obdobie preškoľovania zamestnancov.

V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam s nasledovnými údajmi:

  • dátum vystavenia certifikátu

  • meno zamestnanca + interné ID zamestnanca + e-mailová adresa

  • názov školenia

  • platnosť certifikátu

V poslednom stĺpci má manažér možnosť zobraziť alebo stiahnuť záznam zo školenia zamestnanca bez nutnosti vstupovania do profilu zamestnanca.

Vystavené certifikáty
Vystavené certifikáty

Je možné použiť filtre podľa:

  1. Školenia

  2. Stav zamestnanca (aktívny, neaktívny)

  3. Obdobie (aktuálny mesiac, predchádzajúci mesiac, aktuálny rok, predchádzajúcu rok a viac.)

Odoslané e-maily

Táto časť nástenky zobrazuje manažérovi štatistiku odoslaných emailov. Môže ísť o rôzne druhy notifikačných emailov:

  • hlavný email s prihlasovacími údajmi

  • pripomienka

  • email so záznamom po úspešnom absolvovaní školenia

  • prehľad certifikátov

Samotná štatistika sa zobrazuje za posledných 6 mesiacov. Mmanažér má zároveň možnosť stiahnuť si súbor s celkovým prehľadom odoslaných emailov za posledných 6 mesiacov.

V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam zamestnancov spolu s nasledovnými údajmi:

  • dátum odoslania e-mailu

  • status doručenosti

  • meno zamestnanca + interné ID zamestnanca + e-mailová adresa

  • predmet e-mailu

Odoslané e-maily
Odoslané e-maily

Je možné použiť filtre podľa:

  1. Status odoslania

  2. Obdobie (aktuálny mesiac, predchádzajúci mesiac, atď.)

Nedostatky

Toto posledné okno sa týka nedostatkov nastavenia. Poukazuje na procesné nastavenia ako nevyplnené údaje pri klientovi a prevádzkach. Je to napríklad nevyplnení komisári alebo chýbajúci evakuačný plán prevádzky a mnoho iných.

Pri kliknutí na daný nedostatok, sa otvorí tá časť systému, kde je možné nedostatok odstrániť. Vo väčšine prípadoch ide o nevyplnené údaje. Všetky tieto nedostatky je potrebné vyplniť pretože je možné, že sa nachádzajú na certifikátoch alebo sú súčasťou školenia.

Na nástenke má manažér možnosť vidieť zoznam s nasledovnými údajmi:

  • hlavné nedostatky (za firmu)

  • nedostatky v prevádzkach

  • pripravenosť (čím vyššia je táto hodnota, tým lepšie máte vypísané všetky potrebné informácie)

Nedostatky
Nedostatky

Odkazy pod nástenkou

Odkazy pod nástenkou zahŕňajú pôvodnú funkcionalitu a to:

  • Záznamy

  • Štatistiky (resp. Štatistika kurzov)

  • Úprava exspirácie

Odkazy pod nástenkou
Odkazy pod nástenkou

Záznamy

Časť Záznamy ponúka manažérovi prehľad vystavených záznamov (certifikátov). Prehľad je možné stiahnuť ako excel súbor za vybrané obdobie, vybrané školenie alebo ako komplexný prehľad všetkých vygenerovaných záznamov zamestnancov.

Záznamy
Záznamy

Štatistiky kurzov

Časť Štatistiky zobrazuje manažérovi súhrnné informácie a štatistiky o platných a neplatných záznamoch resp. o chýbajúcich certifikátoch. Manažérovi má k dispozícii možnosť stiahnuť si súbor – prehľad chýbajúcich certifikátov. Tento prehľad je možné chápať aj ako zoznam nepreškolených zamestnancov.

Štatistiky kurzov
Štatistiky kurzov

Úprava exspirácie

Môžu nastať situácie kedy je potrebné upraviť periodicitu školenia. Dôvod môže byť napríklad zmena zákona alebo aj zmena interných predpisov klienta, ktorý vyžaduje skrátenie opakovania pre niektoré zo svojich školení. Napríklad novelizáciou právnych predpisov sa predĺži alebo skráti zákonná lehota pre opakované školenia, vtedy je nutné použiť Úpravu exspirácie a zosúladiť certifikáty (záznamy) s legislatívou. Naposledy takáto zmena nastala pri školeniach BOZP, pričom sa lehota zmenila z 2 rokov na 3 roky. Práve hromadná úprava exspirácia platnosti certifikátov slúži ako vhodný nástroj pre administrátora alebo manažéra pre úpravu platnosti už vystavených záznamov pre vybrané školenie.

Systém umožnuje upraviť exspiráciu školení pomocou dvoch formulárov:

  1. Skrátenie exspirácie platných certifikátov (záznamov)

  2. Úprava exspirácie certifikátov (záznamov)

Skrátenie exspirácie platných certifikátov

Ide o skrátenie platnosti už vystavených certifikátov, nie ich predĺženie.

Samotné skrátenie platnosti certifikátu je možné dvoma spôsobmi:

  • K dátumu - zadaním konkrétneho dátumu kedy končí platnosť certifikátov

  • Dni exspirácie - nastavením nového počtu dní pre exspiráciu certifikátov (nejde o navýšenie počtu dni)

Následne manažér vyberie školenie, ktorého sa skrátenie platnosti bude týkať a zmenu potvrdí kliknutím na Hromadne skrátiť exspiráciu.

Dátum vystavenia certifikátov sa nijako nemení. Zmena exspirácie certifikátu sa primárne prejaví na Pripomienkach, ktoré už budú pracovať s novým dátum exspirácie certifikátu.

Skrátenie exspirácie záznamov sa týka len vystavených certifikátov (záznamov). Certifikáty (záznamy) vystavené po vykonaní úpravy pokračujú v pôvodnom intervale. Jednoducho povedané, zmena sa týka certifikátov (záznamov) z minulosti, nie certifikátov (záznamov), ktoré ešte len budú vystavené.

Úprava exspirácie certifikátov

Táto zmena sa týka predovšetkým už spomínanej nedávnej zmeny platnosti školení BOZP z dvoch rokov na tri. Opäť ide o úpravu už vystavených certifikátov (záznamov), pričom manažér si zvolí zmenu z dvoch na tri roky alebo naopak.

Táto funkcionalita má opodstatnenie hlavne pre klientov, ktorých zamestnanci systém používali ešte pred zmenou legislatívy. Noví klienti už majú systém nastavený a certifikáty (záznamy) generované podľa aktuálnej legislatívy.

V prípade, že chce manažér systémovo upraviť periodicitu školenia, je tak potrebné urobiť cez Doplnkovú konfiguráciu v rámci personalizovaných nastavení klienta v administátorskej časti systému. K tomuto nastaveniu má prístup len admnistrátor (nie manažér). Keďže ide o hromadné úpravy platnosti certifikátov, ich úpravu je potrebné vopred dôkladne zvážiť, nakoľko má zmena výrazný dopad na štúdium zamestnancov.

Úprava exspirácie
Úprava exspirácie
Last modified: 13 februára 2025