Vytvorenie zamestnanca
Nato, aby mohol zamestnanec absolvovať pridelené školenia je potrebné, aby manažér zamestnanca v systéme vytvoril
. Každý zamestnanec tak má vytvorené svoje konto so základnými údajmi a manažér mu môže prideliť školenia na absolvovanie a sledovať jeho štúdium.
Zamestnancov je možné vytvárať:
individuálne - vytvorenie zamestnanca
hromadne - import zamestnancov
cez API rozhranie - prepojenie s iným systémom/aplikáciou
Individuálne vytvorenie zamestnanca
Manažér má možnosť vytvoriť konto zamestnanca individuálne, to znamená, že za každého zamestnanca výpĺňa jeho údaje zvlášť (minimálne tie povinné údaje).
POSTUP: Zamestnanci (ľavé menu) → NOVÝ (tlačidlo vpravo hore) → Vyplnenie údajov → VYTVORIŤ
Po kliknutí na tlačidlo NOVÝ
, sa zobrazí formulár pre vyplnenie údajov o novom zamestnancovi.
Povinné údaje pri vytváraní zamestnanca sú meno a priezvisko zamestnanca. Nato, aby manažér priradil zamestnancovi školenie, je nevyhnutné zaradiť ho do prevádzky. Automaticky mu tak budú pridelené všetky školenia z danej prevádzku.
Zjednodušene sa dá povedať: prevádzka
= školenie prevádzky
.
Zamestnancovi je možné ihneď pri vytváraní odoslať prihlasovacie údaje zakliknutím políčka Odoslať zamestnancovi prihlasovacie údaje
, je však potrebné zadať jeho emailovú adresu.
Emailová adresa je unikátna pre každého zamestnanca, nie je možné použiť jeden email pre viacerých zamestnancov (to je možné len pre pole email 2
).
Zamestnancovi môže manažér vytvoriť aj prihlasovacie meno, prípadne heslo. V prípade, že uvedené polia manažér nevyplní, systém prihlasovacie údaje vygeneruje automaticky.
Import zamestnancov
Manažér môže zadávať zamestnancov do systému hromadne prostredníctvom importu zo súboru (Excel, CSV).
POSTUP: Zamestnanci (ľavé menu) → NOVÝ (tlačidlo vpravo hore) → Import zamestnancov zo súboru (Excel, CSV)
Importný súbor (Excel, CSV) s potrebnými údajmi si manažér jednoducho vytvorí z excel súboru (k dispozícii má manažér pomocný Excel súbor na stiahnutie).
Pri importe súboru vo formáte CSV je dôležité, aby bol súbor v znakovej sade UTF-8 alebo WINDOWS-1250, oddeľovačom jednotlivých polí MUSÍ byť bodkočiarka ; a každý riadok MUSÍ mať 17 polí (stĺcov).
Detailná štrutúra importného súboru je nasledovná (povinné údaje sú meno a priezvisko):
Titul pred menom (string) (môže byť prázdne)
Meno (string) (povinné)
Priezvisko (string) (povinné)
Titul za menom (string) (môže byť prázdne)
Dátum narodenia (RRRR-MM-DD) (môže byť prázdne)
Interné ID (string) (môže byť prázdne)
Email zamestnanca (string) (email alebo prázdne) (odporúčané)
E-mail 2 (string) (email alebo prázdne)
Prihlasovacie meno (string) (minimálne 4 znaky alebo prázdne)
Prihlasovacie heslo (string) (minimálne 4 znaky alebo prázdne)
Poznámka (string) (môže byť prázdne)
Číslo prevádzky (string) (môže byť prázdne) (odporúčané)
Dátum nástupu do práce (RRRR-MM-DD) (môže byť prázdne)
Dátum posledného preškolenia 'BOZP' (RRRR-MM-DD) (môže byť prázdne)
Dátum posledného preškolenia 'OPP' (RRRR-MM-DD) (môže byť prázdne)
Dátum posledného preškolenia 'VODIČI' (RRRR-MM-DD) (môže byť prázdne)
Dátum posledného preškolenia 'VÝŠKY' (RRRR-MM-DD) (môže byť prázdne)
Samotný import je dvoj-krokový
. V prvom kroku sa nahrá importný súbor (Excel, CSV) so zoznamom zamestnancov. Následne sa zobrazí zoznam importovaných zamestnancov s informáciou čo bude vykonané pri každom zamestnancovi:
zelená farba – ide o neexistujúceho zamestnanca a zamestnanec bude vytvorený
modrá farba - ide o zamestnanca, ktorý je už v systéme vytvorený; zobrazí upozornenie
Zamestnanec bude upravený
a jeho údaje budú aktualizovanéčervená farba – zobrazuje sa v prípade chybného údaju v súbore a zamestnanec nebude do systému importovaný
Po vizuálnej kontrole manažérom sa prejde k druhému kroku, samotnému importu zamestnancov, kde je potrebné kliknúť na SPUSTIŤ IMPORT
a potvrdiť ho.
Importovanie pomocou súboru (Excel, CSV) zamestnancov nevymazáva.
Súčasťou importu je možná aj deatkivácia zamestnancov
, ktorí nie sú zahrnutí v importnom súbore, ale už v systéme existujú. Bližšie informácie o funkcionalite deaktivácie zamestnancov
sú uvedené v samostatnej kapitole.
Vytváranie zamestnancov cez API
API (Application Programming Interface) je rozhranie, ktoré umožňuje komunikáciu medzi dvoma systémami/aplikáciami. Vo všeobecnosti ide o vymieňanie dát medzi týmito aplikáciami alebo o spúšťanie rôznych príkazov. Produkt Safetic LMS poskytuje takéto API rozhranie určené na komplexný manažment vzdelávania.
Patrí sem nielen správa zamestnancov a prevádzok, manažment prístupu zamestnancov ku kurzom a notifikovanie zamestnancov, ale aj zoznamy vystavených certifikátov s možnosťou filtrovať podľa rôznych kritérií.
Implementáciou Safetic LMS API do vlastných interných a personálnych systémov je možné zefektívniť a urýchliť množstvo procesov súvisiacich so vzdelávaním zamestnancov vo firme, a tak predísť chybovosti zapríčinenej ľudským faktorom.
Vývojárom je k dispozícii podrobná API dokumentácia pre produkt Safetic LMS.
Inštruktážne video k vytváraniu a manažmentu zamestnancov
Video sa detailne venuje vytváraniu a manažmentu zamestnancov klienta.