Nástenka za portál
Nástenka za portál
slúži administrátorovi ako praktický a rýchly prehľad o stave štúdia zamestnancov všetkých klientov a obsahuje viaceré možnosti pre rýchlu akciu/voľbu.
Keď sa administrátor prihlási do systému, tak vidí 3 základné časti systému a to:
Horné menu (horný panel)
Ľavé menu (bočný panel)
Nástenku za portál
Nástenka za portál pozostáva z týchto častí (prehľadov):
Neštudované školenia
Školenia pred exspiráciou
Školenia po exspirácii
Neodosielané pripomienky
Blokované e-mailové adresy
Reštart štúdia na schválenie
Vystavené certifikáty
Odoslané e-maily
Nedostatky
Horné menu (horný panel)
V hornom menu nájde administrátor informácie za celý portál (systémovú úroveň). To znamená, že všetky nastavenia ktoré bude vykonávať v tomto zozname, budú platiť pre všetkých klientov.
Horné menu je rozdelené následovne:
Nástenka za portál
Klienti
Katalóg školení
Nastavenie portálu
Nástenka za portál
Po prihlásení administrátor vidí vedľa Nástenky za portál
číslo celkovo chýbajúcich certifikátov (resp. chýbajúcich preškolení) za všetkých klientov. Kliknutím na tento odkaz sa stránka vždy vráti na základnú nástenku, kde sa nachádzajú informácie všetkých klientov.
Klienti
Administrátor má pre lepšiu orientáciu k dispozícii zoznam všetkých klientov, ktorí sú zoradení podľa abecedy. Pre detaily konkrétneho klienta alebo úpravu nastavení slúži tlačidlo Nastavenie klienta
.
V časti Klienti
sú najdôležitejšie údaje o klientoch a prehľad, s ktorými klientami je potrebné pracovať, aby nehrozili v budúcnosti pokuty z dôvodu neskorého absolvovania školení.
Pre informácie na vytvorenie, nastavenie a úpravu klienta prejdite sem.
Katalóg školení
Katalóg školení
ponúka administrátorovi prehľad a zoznam všetkých prístupných školení ako aj školení, ktoré je možné využiť či už v rámci Safetic LMS
alebo Fine LMS
.
Nastavenie portálu
Administrátor má k dispozícii možnosť nastaviť parametre celého vzdelávacieho portálu v časti Nastavenie portálu
. Ide primárne o jednorazové/úvodné nastavenia, ktoré sa týkajú základných informácií o vzdelávacom portáli či základným kontaktých údajov (používateľa systému).
Ľavé menu (bočný panel)
V rámci ľavého menu (bočný panel) má administrátor k dispozícii manažment vzdelávania, pričom administrátor má možnosť manažovať vzdelávanie zamestnancov:
za konkrétneho klienta, ktorého si vyberie z rolovacieho menu
za celý portál →
Všetci klienti
Menu sa skladá z nasledovných položiek:
Zamestnanci
Prevádzky / študijné skupiny
Nástenka / Nástenka za portál
Nápoveda / Návod
Podpora
FOTO DASHBOARD 3 + 3a
Jednotlivé položky ľavého menu na úrovni Všetci klienti
sú stručne popísané v nasledovných podkapitolách.
Logo firmy
Administrátor má možnosť nahrať logo svojej spoločnosti pre lepšiu personalizáciu systému. Nahratie loga uľahčuje používanie systému napríklad tým, že pokiaľ vidí administrátor v bočnom paneli logo svojej spoločnosti, pracuje stále na úrovni portálu. Pokiaľ toto logo v ľavom menu nevidí, pracuje na úrovni daného klienta.
Pre nahratie Logo spoločnosti postačí kliknúť na tlačidlo Upraviť logo
nad priestorom pre logo. Následne administrátor jednoducho presunie súbor .jpg
alebo .png
do priestoru pre nahratie loga a v poslednom kroku logo oreže a dá uložiť.
Všetci klienti
Tu si vie administrátor rýchlo vyhľadať a vybrať klienta, s ktorým potrebuje pracovať.
Zamestnanci
Položka Zamestnanci
je kľúčová v rámci manažmentu vzdelávania. V prípade manažmentu vzdelávania na úrovni Všetci klienti
, systém na túto skutočnosť administrátora upozorní a ďalej je voľbu nutné potvrdiť kliknutím na POKRAČOVAŤ
.
Administrátorovi sa zobrazí celkový zoznam všetkých zamestnancov za všetkých klientov.
Jednotlivé funkcie v rámci položky Zamestnanci
sú samostatne popísané v časti Manažér → Zamestnanci.
Prevádzky / študijné skupiny
Podobne ako v prípade položky Zamestnanci
, aj v prípade položky Prevádzky
v rámci manažmentu vzdelávania na úrovni Všetci klienti
, systém na túto skutočnosť administrátora upozorní a ďalej je voľbu nutné potvrdiť kliknutím na POKRAČOVAŤ
.
Administrátorovi sa následne zobrazí celkový zoznam vytvorených prevádzok za všetkých klientov.
Jednotlivé funkcie v rámci položky Prevádzky sú samostatne popísané v časti Manažér → Prevádzky.
E-maily a pripomienky
Pre bezproblémový priebeh vzdelávania zamestnancov je kľúčové správne nastavenie notifikačných emailov a pripomienok.
Jednoducho povedané, ak zamestnanec nedostane prihlasovacie údaje a pokyny k preškoleniu, nemôže školenie absolvovať.
Taktiež jednou z výhod e-learningového vzdelávania je bez pochýb automatické sledovanie termínov školení a platnosti certifikátov zamestnancov. Z tohto dôvodu je nevyhnutné správne nastavenie odosielania pripomienok.
Samotný text inštrukcie, notifikačných emailov či pripomienok administrátor nastavuje za celého klienta, týka sa tak všetkých zamestnancov a všetkých školení bez ohľadu na pridelenú prevádzku.
Nástenka / Nástenka za portál
Tu sa zobrazujú údaje podľa toho, či je administrátor v portálovom nastavení za všetkých klientov alebo na úrovni jedného klienta. Ak je administrátor na úrovni klienta, tak sa zobrazí nápis Nástenka
. Toto nastavenie platí aj pre všetky časti nástenky (neštudované, pred exspiráciou, po exspirácii, neodosielané pripomienky, blokované adresy, reštart štúdia, vystavené certifikáty, odoslané e-maily, nedostatky).
Podrobnejší rozpis nástenky je rozpísaný nižšie.
Nápoveda / Návod
Kliknutím na toto tlačidlo sa zobrazí dokumentácia a návody vysvetľujúce používania tohto e-learningového systému.
Podpora
Neváhajte nás kontaktovať v prípade nejasností.
Pôvodná funkcionalita
Hľadáte funkcie odkazov predchádzajúceho menu? Väčšina funkcií je priamo v Nástenke
, ale ak ste zvyknutý používať pôvodnú funkcionalitu, tak ju nájdete pod nástenkou. Napríklad, kto používal z bočného Menu odkaz Záznamy
tento odkaz sa nevytratil, nachádza sa pod nástenkou (viď. priložený obrázok). Informácie tohto odkazu sú totožné s boxom Vystavené certifikáty
.
Nástenka
Nástenka za portál
obsahuje boxy s prehľadmi, ktoré sú rozdelené nasledovne:
Neštudované školenia
Školenia pred exspiráciou
Školenia po exspirácii
Neodosielané pripomienky
Blokované e-mailové adresy
Reštart štúdia na schválenie
Vystavené certifikáty
Odoslané e-maily
Nedostatky
Tu sú dostupné Video návody Safetic - krátke inštruktážne videá rozdelené podľa jednotlivých tém, ktoré slúžia ako pomôcka pre manažérov.
Neštudované školenia
Táto časť nástenky zobrazuje manažérovi štatistiku o priradených ale zatiaľ študentom neštudovaných školeniach.
V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam zamestnancov spolu s nasledovnými údajmi:
názov školenia
meno klienta
dátum priradenia školenia
status či sa pripomienky ešte odosielajú alebo už sú po exspirácii
Ďalej je dostupná možnosť rýchleho odoslania hlavného e-mailu s prihlasovacími údajmi, odoslanie pripomienky a deaktivácia zamestnanca. Tieto funkcie tak môže manažér využiť ihneď bez nutnosti vstupu do profilu zamestnanca.
Je možné použiť filtre podľa:
Klienta
Školenia
Stav školenia (neštudované, pred exspiráciou, po exspirácii)
Stav odosielania (odosielané, neodosielané a prečo, presahujúce čas odosielania alebo vypnuté pripomienky)
Školenia pred exspiráciou
V tejto druhej časti nástenky nájdeme školenia, ktoré sú pred exspiráciou. To znamená, že zamestnanec už dané školenie vyštudoval a teraz je čas na opakované školenie. Pripomienky pre školenia pred exspiráciou sa odosielajú podľa nastavenia v portáli alebo v nastaveniach klienta v časti E-maily a pripomienky
. Táto časť je jedna z najdôležitejších, pretože pripomienky zabezpečia, aby zamestnanci klienta dostali včas upozornenie o školeniach, ktoré majú absolvovať.
V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam zamestnancov spolu s nasledovnými údajmi:
názov školenia
meno klienta
počet dní do exspirácie školenia
status či sa pripomienky ešte odosielajú
Ďalej je dostupná možnosť rýchleho odoslania hlavného e-mailu s prihlasovacími údajmi, odoslanie pripomienky a deaktivácia zamestnanca. Tieto funkcie tak môže manažér využiť ihneď bez nutnosti vstupu do profilu zamestnanca.
Je možné použiť filtre podľa:
Klienta
Školenia
Stav školenia (neštudované, pred exspiráciou, po exspirácii)
Stav odosielania (odosielané, neodosielané a prečo, presahujúce čas odosielania alebo vypnuté pripomienky)
Školenia po exspirácii
V tejto časti nástenky sa zobrazujú školenia, ktoré sú už neplatné.
Systém zamestnancov upozorňuje aj na takéto školenia, ale aby sa pripomienky neposielali trvale, tak je v časti E-maily a pripomienky
nastavené posielať pripomienky maximálne 60 dní po exspirácii (ak niekto nereaguje na cca. 25 pripomienok, tak bude ignorovať aj ďalšie pripomienky a tým pádom by trvalé odosielanie pripomienok zostalo bez efektu).
V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam zamestnancov spolu s nasledovnými údajmi:
názov školenia
meno klienta
počet dní po exspirácii školenia
status či sa pripomienky ešte odosielajú
Ďalej je dostupná možnosť rýchleho odoslania hlavného e-mailu s prihlasovacími údajmi, odoslanie pripomienky a deaktivácia zamestnanca. Tieto funkcie tak môže manažér využiť ihneď bez nutnosti vstupu do profilu zamestnanca.
Je možné použiť filtre podľa:
Klienta
Školenia
Stav školenia (neštudované, pred exspiráciou, po exspirácii)
Stav odosielania (odosielané, neodosielané a prečo, presahujúce čas odosielania alebo vypnuté pripomienky)
Neodosielané pripomienky
V nastaveniach portálu alebo v nastaveniach klienta pod časťou E-maily a pripomienky
je nastavené odosielanie pripomienok. Táto časť je jedna z najdôležitejších, pretože pripomienky zabezpečia, aby zamestnanci klienta dostali včas upozornenie o školeniach, ktoré majú absolvovať. Keď sa tento nastavený čas prekročí, pripomienky sa viac neodosielajú. Zoznam takýchto pripomienok je v prehľade Neodosielané pripomieky
.
Môžu byť 2 dôvody kedy sú pripomienky neodosielané:
Pripomienky sú vypnuté
Pripomienka na školenie presahuje kontrolu (detailné parametre kontroly sú v časti
E-maily a pripomienky
).
Neodosielané pripomienky spadajú vo väčšine prípadov do 2 skupín:
Neštudované - školenie je priradené zamestnancovi prvý krát a ešte ho neštudoval v minulosti.
Exspirované – školenie zamestnanec nestihol absolvovať v požadovanom termíne, skončila platnosť školenia (v tomto prípade hrozí v prípade kontroly pokuta).
V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam zamestnancov spolu s nasledovnými údajmi:
názov školenia
meno klienta
počet dní do exspirácie školenia prípadne počet dní po exspirácii školenia
status, z akého dôvodu sa pripomienky neodosielajú
Ďalej je dostupná možnosť rýchleho odoslania hlavného e-mailu s prihlasovacími údajmi, odoslanie pripomienky a deaktivácia zamestnanca. Tieto funkcie tak môže manažér využiť ihneď bez nutnosti vstupu do profilu zamestnanca.
Je možné použiť filtre podľa:
Klienta
Školenia
Stav školenia (neštudované, pred exspiráciou, po exspirácii)
Dôvod neodosielania
Blokované e-mailové adresy
Táto tabuľka patrí k tým, ktoré si zaslúžia zvýšenú pozornosť. Je to preto, že blokovaná e-mailová adresa znamená, že zamestnanec nedostal e-mail s informáciami o školeniach. Treba skontrolovať či je e-mailová adresa správna, prípadne či nie sú blokované e-maily na strane klienta z domény safetic.sk
alebo empiresystems.sk
. Až následne je potrebné e-mailovú adresu odblokovať a znova odoslať hlavný e-mail, prípadne pripomienku.
Systém z dôvodu reputačného rizika automaticky blokuje nedoručené e-maily. V praxi to znamená, že ak bol z nejakého dôvodu nedoručený e-mail, nie je viac možné na túto e-mailovú adresu odosielať notifikácie (pripomienky, e-mail s prihlasovacími údajmi, ...).
E-maily môžu byť nedoručené z rôznych dôvodov, napr. neexistujúca alebo chybná emailová adresa, plná e-mailová schránka, firewall klienta a pod. Po druhom nedoručení v krátom čase je e-mail automaticky zablokovaný na 6 mesiacov od posledného nedoručenia. Administrátor má k dispozícii zoznam o všetkých blokovaných e-mailových adries ako aj štatistiku nedoručenia za jednotlivé mesiace.
Adresy je možné odblokovať všetky naraz alebo každú individuálne. Každú e-mailovú adresu používateľa si má možnosť administrátor skontrolovať. V prípade, že je e-mailová adresa blokovaná, je možné e-mailovú adresu manuálne odblokovať. Ak sa e-mailová adresa nenachádza v zozname blokovaných, tak administrátor zadá emailovú adresu ručne a klikne na SKONTROLOVAŤ
a následne aj ODBLOKOVAŤ
.
V histórii odoslaných emailov si vie manažér okrem iného skontrolovať stav doručenia:
Doručený - e-mail bol doručený
Odoslaný - e-mail bol odoslaný, ale zatiaľ nie je informácia o úspešnom doručení
Nedoručený - e-mail nebol doručený a je vysoká pravdepodobnosť, že e-mailová adresa je alebo bude zablokovaná
Reštart štúdia na schválenie
Aj táto časť nástenky si zaslúži zvýšenú pozornosť. Nachádzajú sa tu zamestnanci čakajúcich na schválenie opätovného štúdia školenia (reštartu štúdia). Schvaľovanie reštartu štúdia sa týka len tých prípadov, ak má klient nastavené manuálne
schvaľovanie opakovaných školení.
Vystavené certifikáty
Táto časť nástenky zobrazuje manažérovi štatistiku vystavených certifikátov za určité obdobie. Zjednodušene povedané zoznam zamestnancov, ktorí úspešne absolvovali pridelené školenie.
Údaje sa zobrazujú za aktuálny a predchádzajúci mesiac, taktiež súhrnne za celý rok alebo za celé obdobie preškoľovania zamestnancov.
V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam s nasledovnými údajmi:
dátum vystavenia certifikátu
meno zamestnanca + interné ID zamestnanca + e-mailová adresa
názov školenia
meno klienta
platnosť certifikátu
V poslednom stĺpci má manažér možnosť zobraziť alebo stiahnuť záznam zo školenia zamestnanca bez nutnosti vstupovania do profilu zamestnanca.
Je možné použiť filtre podľa:
Klienta
Školenia
Stav zamestnanca (aktívny, neaktívny)
Obdobie (aktuálny mesiac, predchádzajúci mesiac, aktuálny rok, predchádzajúcu rok a viac.)
Odoslané e-maily
Táto časť nástenky zobrazuje manažérovi štatistiku odoslaných emailov. Môže ísť o rôzne druhy notifikačných emailov:
hlavný email s prihlasovacími údajmi
pripomienka
email so záznamom po úspešnom absolvovaní školenia
prehľad certifikátov
Samotná štatistika sa zobrazuje za posledných 6 mesiacov. Mmanažér má zároveň možnosť stiahnuť si súbor s celkovým prehľadom odoslaných emailov za posledných 6 mesiacov.
V tabuľke má manažér možnosť vidieť zoznam zamestnancov spolu s nasledovnými údajmi:
dátum odoslania e-mailu
status doručenosti
meno zamestnanca + interné ID zamestnanca + e-mailová adresa
predmet e-mailu
klient
Je možné použiť filtre podľa:
Klienta
Status odoslania
Obdobie (aktuálny mesiac, predchádzajúci mesiac, atď.)
Nedostatky
Toto posledné okno sa týka nedostatkov nastavenia. Poukazuje na procesné nastavenia ako nevyplnené údaje pri klientoch a prevádzkach. Je to napríklad nevyplnení komisári alebo chýbajúci evakuačný plán prevádzky a mnoho iných.
Pri kliknutí na daný nedostatok, sa otvorí tá časť systému, kde je možné nedostatok odstrániť. Vo väčšine prípadoch ide o nevyplnené údaje. Všetky tieto nedostatky je potrebné vyplniť pretože je možné, že sa nachádzajú na certifikátoch alebo sú súčasťou školenia.
Na nástenke má manažér možnosť vidieť zoznam s nasledovnými údajmi:
hlavné nedostatky (za firmu)
nedostatky v prevádzkach
pripravenosť (čím vyššia je táto hodnota, tým lepšie máte vypísané všetky potrebné informácie)
Odkazy pod nástenkou
Odkazy pod nástenkou zahŕňajú pôvodnú funkcionalitu a to:
Záznamy
Štatistiky (resp. Štatistika kurzov)
Úprava exspirácie
Záznamy
Časť Záznamy
ponúka administrátorovi prehľad vystavených záznamov (certifikátov). Prehľad je možné stiahnuť ako excel súbor za vybrané obdobie, vybrané školenie alebo ako komplexný prehľad všetkých vygenerovaných záznamov zamestnancov.
Štatistiky kurzov
Časť Štatistiky
zobrazuje administrátorovi súhrnné informácie a štatistiky o platných a neplatných záznamoch resp. o chýbajúcich certifikátoch. Administrátor má k dispozícii možnosť stiahnuť si súbor – prehľad chýbajúcich certifikátov. Tento prehľad je možné chápať aj ako zoznam nepreškolených zamestnancov.
Úprava exspirácie
Môžu nastať situácie kedy je potrebné upraviť periodicitu školenia. Dôvod môže byť napríklad zmena zákona alebo aj zmena interných predpisov klienta, ktorý vyžaduje skrátenie opakovania pre niektoré zo svojich školení. Napríklad novelizáciou právnych predpisov sa predĺži alebo skráti zákonná lehota pre opakované školenia, vtedy je nutné použiť Úpravu exspirácie a zosúladiť certifikáty (záznamy) s legislatívou. Naposledy takáto zmena nastala pri školeniach BOZP, pričom sa lehota zmenila z 2 rokov na 3 roky. Práve hromadná úprava exspirácia platnosti certifikátov slúži ako vhodný nástroj pre administrátora alebo manažéra pre úpravu platnosti už vystavených záznamov pre vybrané školenie.
Systém umožnuje upraviť exspiráciu školení pomocou dvoch formulárov:
Skrátenie exspirácie platných certifikátov (záznamov)
Úprava exspirácie certifikátov (záznamov)
Skrátenie exspirácie platných certifikátov
Ide o skrátenie platnosti už vystavených certifikátov, nie ich predĺženie.
Samotné skrátenie platnosti certifikátu je možné dvoma spôsobmi:
K dátumu - zadaním konkrétneho dátumu kedy končí platnosť certifikátov
Dni exspirácie - nastavením nového počtu dní pre exspiráciu certifikátov (nejde o navýšenie počtu dni)
Následne administrátor vyberie školenie, ktorého sa skrátenie platnosti bude týkať a zmenu potvrdí kliknutím na Hromadne skrátiť exspiráciu
.
Dátum vystavenia certifikátov sa nijako nemení. Zmena exspirácie certifikátu sa primárne prejaví na Pripomienkach
, ktoré už budú pracovať s novým dátum exspirácie certifikátu.
Skrátenie exspirácie záznamov sa týka len vystavených certifikátov (záznamov). Certifikáty (záznamy) vystavené po vykonaní úpravy pokračujú v pôvodnom intervale. Jednoducho povedané, zmena sa týka certifikátov (záznamov) z minulosti, nie certifikátov (záznamov), ktoré ešte len budú vystavené.
Úprava exspirácie certifikátov
Táto zmena sa týka predovšetkým už spomínanej nedávnej zmeny platnosti školení BOZP z dvoch rokov na tri. Opäť ide o úpravu už vystavených certifikátov (záznamov), pričom manažér si zvolí zmenu z dvoch na tri roky alebo naopak.
Táto funkcionalita má opodstatnenie hlavne pre klientov, ktorých zamestnanci systém používali ešte pred zmenou legislatívy. Noví klienti už majú systém nastavený a certifikáty (záznamy) generované podľa aktuálnej legislatívy.
V prípade, že chce administrátor systémovo upraviť periodicitu školenia, je tak potrebné urobiť cez Doplnkovú konfiguráciu
v rámci personalizovaných nastavení klienta v administátorskej časti systému. K tomuto nastaveniu má prístup len admnistrátor (nie manažér). Keďže ide o hromadné úpravy platnosti certifikátov, ich úpravu je potrebné vopred dôkladne zvážiť, nakoľko má zmena výrazný dopad na štúdium zamestnancov.