Vymazanie zamestnanca
Last modified: 13 februára 2025Manažér má možnosť zamestnanca zo systému vymazať. Takto vymazeného zamestnanca už nie je možné nijako obnoviť. Po vymazaní tak zamestnanec nebude viac figurovať v žiadnom zozname, vymaže sa taktiež história a priebeh jeho štúdia a zamestnanec nebude mať viac prístup do systému.
note
Vystavené záznamy (certifikáty) v systéme ostávajú aj po vymazaní zamestnanca. Je možné ich dohľadať cez Nástenku - Vystavené certifikáty alebo vyexportovať cez Záznamy vo formáte Excel.
Pred vymazaním je potrebné zvážiť všetky okolnosti, nakoľko údaje o vymazanom zamestnancovi nie je možné obnoviť. V prípade, že chce manažér po vymazaní zamestnanca zadať znova do systému, je potrebné ho vytvoriť nanovo.
Zamestnancov je možné vymazať individuálne alebo hromadne.
Individuálne vymazanie zamestnanca
Individuálne vymazanie zamestnanca vymazanie zamestnanca pozostáva z dvoch krokov:
Odobratie prevádzok na karte (profile) zamestnanca
Odstránenie samotného zamestnanca
POSTUP: Zamestnanci → Profil zamestnanca → Odstránenie prevádzky/prevádzok → VYMAZAŤ ZAMESTNANCA
warning
Ak má zamestnanec pridelenú prevádzku, tak vymazanie nie je povolené.
Hromadné vymazanie zamestnancov
Hromadné vymazanie aktívnych zamestnancov systém manažérovi neumožňuje, hromadne je možné vymazať len neaktívnych zamestnancov. V prípade, že chce manažér vymazať niekoľko zamestnancov naraz, je porebné zamestnancov najprv zneaktívniť (viď. kapitola zneaktívnenie zamestnanca). Následne si manažér zobrazí zoznam neaktívnych zamestnancov, hromadne ich označí a klikne na VYMAZAŤ OZNAČENÝCH
.
warning
Pri hromadnom vymazaní zamestnancov sú vymazaní aj tí zamestnanci, ktorí majú pridelenú prevádzku.
tip
TIP
Pri vymazaní zamestnanca musí manažér pamätať nato, že jeho vymazaním sa vymaže aj história štúdia a vymazané údaje nie je možné obnoviť. Ako vhodnejšia alternatíva sa preto môže javiť deaktivácia zamestnanca, pričom všetky údaje zamestnanca ostávajú manažérovi k dispozícii pre archiváciu, systém však zamestnanca ignoruje.